08 March 2013

TTCians

Assalamualaikum wbt


selama daku bergelar ttcians ni, memang banyak sangat info dan ilmu TTC yang ku dapat ... contohnya dari segi pengetahuan tentang hormon badan sendiri, tentang BBT, tentang Cervical Mucus (CM) - CM waktu subur macamana,CM waktu xsubur macamana, tentang nak cek Cervic Position (CP), dan macam - macam lagi lah kalau nak cerita... dan aku percaya kebanyakan ttcians yang dah lama TTC boleh di katakan lebih tahu dan arif tentang ilmu TTC ... 

pic en google

itulah hikmah tersurat yang kita (ttcians) dapat lihat bila ber TTC. Allah xjadikan sesuatu perkara tu dengan sia-sia. pasti ada sesuatu yang Allah ingin berikan kepada kita... kalau sebaliknya, ada ke kita kesah nak temping BBT setiap pagi? ada ke kita kesah apa benda tu IVF, IUI, dan mcam-macam lagi ... konsep dia sama je, contohnya kalau kita kena apa-apa penyakit (Ovarian Cyst) ke, macam aku ... xde lah aku nak amik tau dengan detail sangat pasal penyakit ni kalau aku xalaminya... bila dah kena, semua info-info berkaitan aku cari dan kumpulkan... :)

apapun, just think positive jer... saja daku post entry ni hanya untuk memotivasikan diri sendiri... apa yang berlaku, pasti ada HIKMAH di sebalik semuanya... Usaha, Doa dan Tawakkal !

p/s : ttcians semua yang aktif berblogging, teruskan update info-info selama TTC, semoga kita sama-sama dapat share sedikit sebanyak info... ada blog-blog TTC yang ku follow, maybe banyak lagi blog-blog TTC lain yang aku belom jumpa ... apapun, thanks ya semua yang kongsi info ... :) thanks juga jika ada yang sudi follow ku dan masukkan dalam list ... keep update yaaa !


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudi kan lah meng 'komen' ... thanks yaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...