11 February 2013

Kan dah cakap... ;)

Assalamualaikum wbt

Baru je semalam gi kenduri my sdara kat kg ...

Ada makcik dan pakcik ni tanya kami ...

My hubby tgah main ngan anak buah kami ...

Makcik : ko bila plak nak beranak?
Aku : (lidah ttba jadi kelu) ntahla - jawapan malas nk ckp apa daa
Mak cik : entah? Kenapa entah (sambil dok gelak2 ngan pak cik) - aku rasa time ni muka aku macam merah padam + nak marah + nak nangis + smua perasaan campur baur ... :'(
My hubby : blom ada rezeki lagi, m.cik.
Mak cik : kalau ko ada anak... Mesti dah besar sekarang ni ... Dah bape lame ko kawen?
Aku : 5 tahun (sambil snyum sumbing)
Mak cik : anak mak cik yg pompuan tu awal2 kawen terus lekat ---» xpedih telinga aku dgr statement ni?
Aku : (senyum kelat je)
My hubby : (tunduk je kepala dari tadi smbil layan anak buah)
-------------------------------------------

On da way balik rumah ... Dalam keter

Aku : abg, tu yg saya malas sgt nk pegi kenduri atau apa2 majlis... Bukan saya sorg je yg ckp mcm ni bang... Boleh di katakan ramai gak geng TTC yg ckp mcm sy ni... Kalau tolong doakan xpela... Ni tolong tambah kan lagi stress kami :(

My hubby : yela... Abg pun stress jugak kalau pikir2 psl ni

Aku : abg baru nak stress? Saya ni da bape tahun dah bang... ( time ckp ayat ni rasa sebak sgt! Mcm nak nangis dah..suara pun mcm dah lain...tapi tahan je...xmo nangis lagi dpn hubby) - bukan bermaksud nk kecikkan hati suami... Tapi tau jela time daku emo...

My hubby : speechless (dia seakan faham ... Memang dia faham) tetiba dia cakap... Abg kalau boleh nk cari duit sekarang dalam 20k untuk buat IVF dengan doc p tu... Sanggup abg amek cuti sebulan tanpa gaji.

Aku : (sebak) yela... Paling2 komang kena ada 30k ... Hurmmm...

------ Senyap --------

Xpela... Daku maafkan mak cik n pak cik tu... Even ni bukan lah kali pertama mak cik tu kalut tanya aku persoalan2 mcm ni... Tapi xpela... Allah hantar dia untuk menguji kesabaran kami ... Mungkin.... :( Redha ...

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudi kan lah meng 'komen' ... thanks yaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...