26 February 2013

CYST / FIBROID & GANGGUAN MAKHLUK HALUS

Assalamualaikum wbt


kredit pic en google :)

Semalam daku ada sembang-sembang dengan sorang kawan ni, dia pun ngah sedang TTC gak macam aku... cuma bezanya dia dah ada sorang anak 11 tahun yang lepas. Ok, berbalik kepada topik entry sebenar, die ada cakap kat aku dia ada sakit yg lebih kurang macam aku jugak, biasalah... masalah orang perempuan, all about Period ! 

Dia cakap ada sakit kat ari-ari sebelah kanan dan sakit pinggang ... xleh duduk lama-lama menang sakit pinggang sangat (belakang) . ok, ni memang sama dengan aku... sebijik .... so, aku cadangkan dia pergi scan kot-kot ada cyst gak mcm daku ... tapi dia macam menidakkan apa yang aku cakap - dah pernah gi scan sebelum dapat anak dia yang sekarang dah darjah 5. ok, aku senyap je... malas nak cakap lebih-lebih. then, tetiba dia cakap pasal gangguan makhluk halus lak ... ok, aku tidak menafikan semua yang dia cakap tu... (sebenarnya banyak lagi yang dia cerita pasal benda-benda tu, tapi xlarat lak daku nak menaipnya)

Dia cakap nak pergi jumpa bomoh. pegang perut je, pakcik tukang urut tu xurut pun ...  itu lah yang dia bagitau aku dan hubby dia depan kami suami isteri. Dia ada ajak aku. Tapi daku xde rasa nak ikut pun, memang betul itu satu ikhtiar tapi aku rasa ... entahla  ye.. hehehe... ada sorang ustaz cadangkan kami berubat dengan membaca ayat-ayat Al - Quran kalau nak berubat dan jangan pergi dengan sebarang bomoh yang berubat dengan cara pelik-pelik serta jampi serapah semua bagai.

Sebenarnya, permulaan aku sakit pinggang (rasa sakit tu macam mencucuk-cucuk dan lenguh2 pinggang) ni sejak 2010 lagi. permulaan jadi sakit pinggang ni, ada lah satu hari tu aku dah siap lipat kain dan nak simpan kain-kain yang dah lipat tu dekat almari. masa nak tunduk tu, tetiba je pinggang aku rasa mencucuk-cucuk kat sebelah kanan (belakang) ni. dia macam datang dengan tiba-tiba dan rasa mcm ada orang cucuk kat situ dengan benda tajam... aduhhh! memang aku mengaduh lah time tu. sakit dan memang xpernah rasa sakit camtu sebelum-sebelum ni. 

Erm, time tu aku masih belajar kat U. so, memang kalau nak study atau exam lenguh sangat pinggang ni sebab kena duduk atas kerusi kan. cuma time study kat bilik jela daku bleh baring-baring sampaikan pernah roomate @ classmate aku cakap... amboi mrs z ni study xpernah duduk kat meja study, atas katil je baca buku n wat assignment... yang peliknya lulus jugak, dapat A jugak... kakaka... perasan lebih kan aku ni... ok, yang aku nak cerita pasal sakit pinggang tu la ... Ya Allah, kalau nak bangun tu... memang xleh nak describe terangkan lah camana rasa sakit tu... mcam nak patah je pinggang ni... :(

sekarang ni pun, even tengah menaip ni memang aku masih rasa sakit pinggang ni. rasa mcam mula-mula sakit dulu... huhuhu... 

ok, apapun, jom kita tengok link ni www.mialiana.com, sangat bermanfaat. then, boleh jugak tengok Link ni. oke.  haa... lagi satu aku jumpa Link yang menarik. Baca jangan x baca oke... semoga bermanfaat !


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudi kan lah meng 'komen' ... thanks yaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...